Idrettshallen består av tre haller som kan deles med skillevegger. Hall 1, 2 og 3 kan leies sammen eller hver for seg og egner seg for ballspill, eksamen og undervisning.
NIHs største idrettshall har sportsgulv er tilrettelagt for innendørs tennis, håndball, innebandy, basketball, volleyball, futsal og høydehopp. Les mer under Fasiliteter.
Til orientering:
- heisen mellom idrettshall og hovedbygg er ute av drift vår/sommer 2021.
Baller, køller og annet treningsutstyr finnes ikke tilgjengelig og må medbringes.
Universell utforming og tilrettelegging
Heis til idrettshallen
Servicemål
Eiendomsavdelingen skal ta hånd om de krav som settes til renhold av idrettshaller. Gulvdekket skal ha spesialrenhold for denne type dekke.
Ventilasjon startes ved å trykke på grønn knapp på skap ved inngangsdør. Ventilasjonen slår seg automatisk av etter 1 time.
Salens tilhørende utstyr (løst og fast) skal til enhver tid være i orden
Tilliggende garderobeanlegg vil stå til disposisjon.
Reglement for bruk av idrettshallen
Sko med svarte såler eller sko med såler som setter merke er ikke tillatt. Det skal kun brukes fottøy tilpasset syntetisk sportsgulv.
Piggsko som brukes skal ha maks. piggglengde H= 6 mm.
Det tillates kun butte pigger P= 2mm.
Harpiks og veneziansk terpentin er forbudt brukt i idrettshallen.
Klisterspray tillates brukt.
Det kan kun brukes musikk under trening når dette ikke er til sjenanse for andre brukere.
Reglement for kasttrening
Det skal kun brukes kastredskaper som er egnet til innendørsbruk.
Kasttrening skal bare gjøres mot kastnettet i kontrollerte former slik at det kun foretas ett kast av gangen mot seilet, og slik at henting av redskap skjer på en betryggende måte.
Før slik trening begynner skal kastnettet alltid trekkes helt ned, egnede matter legges på plass i nedslagsfeltet og sikkerhetsnettet rundt kastfeltet trekkes helt rundt fra begge sider.
Ved spydtrening skal utkastet ikke foretas lenger enn 10m fra kastnettet.
Vilkår
Studenter, tilsatte og pensjonister ved NIH kan på eget ansvar bruke hallen når den er ledig.
Alle brukere/leietakere skal rydde lokalet etter seg, og alt utstyr skal settes tilbake i utstyrsrom.
Dersom rydding ikke gjøres, vil det kunne medføre fakturering av en ekstra leietime.
Betjeningen skal kunne stenge anlegget ved en alvorlig situasjon.