- opprett/nullstill passord
- bytt passord
- finn brukernavn
Brukerkontoen benyttes til innlogging i Canvas, e-post, Office 365, VPN, skolens maskiner, trådløst nett eduroam, WISEflow, StudentWeb (studenter) og andre tjenester som benytter FEIDE-innlogging.
Ved å bestille passord og med dette å ta i bruk NIHs IT-tjenester aksepterer du, og forplikter til å respektere, IKT-reglementet som student og Instruks for personvern, IKT og informasjonssikkerhet som ansatt/tilknyttet Norges idrettshøgskole.
Sett passord
- Gå til https://passord.nih.no/
- Velg "Ny bruker".
- Fyll inn brukernavn fra tekstmeldingen. Har du ikke mottatt SMS, klikk på "Finn brukernavn".
- Legg inn mobilnummeret som er registrert i StudentWeb eller Lønns- og Personalsystemet.
- Du vil nå motta en tekstmelding med en engangskode. Skriv inn denne koden på nettsiden.
- Lag passord ut fra kriteriene som er beskrevet på passordsiden. Gjenta passordet for å bekrefte.
Det kan ta inntil 60 minutter før passordet er aktivt i alle systemer.
Glemt brukernavn
Dersom du ikke har mottatt SMS eller har glemt brukernavnet finner du dette ved å gå til passord.nih.no -> Glemt brukernavn.
Eventuelle problemer med tjenesten
Mobilnummeret må være registrert i mobilfelet i StudentWeb eller i Lønns- og Personalsystemet (SAP/ESS). Det vil bli gjort forsøk på å sende deg SMS i 7 dager etter at du er registrert som ny student. For ansatte gjøres kun ett forsøk.
Å ha riktig registrert mobilnummer er nøkkelen til å kunne bestille/nullstille passord. Husk landskode.