Økt helsefokus i befolkningen skaper nye markedsbehov og nye muligheter
* Viktigst av alt når en tenker «helsebusiness» er å koble megatrender mot lokal forretningsutvikling, fange det som skjer "der ute" og relatere dette i en lokal kontekst.
* Megatrender demografi, urbanisering og digitalisering influerer på valg og tilpasninger i alle samfunnsområder, ikke minst innenfor helse.
* Flere spreke "seniorer" må influere på hvordan vi rigger helseindustrien, herunder aktivitet og trening. Hvilke tilpasninger gjør vi for å møte disse voksende gruppene, hvordan utstyrer vi fremtidens sentre? Hvilket innhold skal fremtidens "helsehus" ha? Hvordan er våre timeplaner og tilbud satt sammen?
* Hvem er vårt marked? Enkeltkunder, bedrifter, offentlige aktører. Hvordan når vi frem i B2B markedet?
* Folkehelse = Arbeidshelse. For å styrke folkehelsen må det settes sterkere fokus på økt arbeidshelse. Dette gir igjen betydelige forretningsmuligheter for private helseaktører.
* Fremtidens bedriftshelsetjeneste, mere aktivitetsorientert og individorientert. Smart teknologi gir bedre løsninger, ansvarliggjøring av enkeltmennesket gir økt etterspørsel etter våre tjenester.
* Hvordan innta en posisjon som en framtidig spiller i dette markedet? Hva må til for å for eksempel bli en tjenesteleverandør til NAV på ARR (arbeidsrettet rehabilitering), antatt gigantbudsjett i årene fremover
* Bort fra"ballongsalg"på gatehjørnet til anbudskamp på Mercell og Doffin