Hovedmål
NIH skal tilby forskningsbaserte og samfunnsrelevante idrettsvitenskapelige utdanninger der studentenes læring og et inkluderende læringsmiljø står i sentrum.
Delmål
1. Vi skal legge til rette for god studentmedvirkning og økt faglig samspill mellom studenter og undervisere.
2. NIH skal i dialog med samfunn og arbeidsliv sikre at studieprogrammene utdanner kandidater med relevant kompetanse som etterspørres i dag og i fremtiden.
3. Våre undervisere skal utvikle og ta i bruk varierte og innovative undervisnings- og vurderingsmetoder som bidrar til god læring.
4. NIH skal ha en attraktiv studieportefølje som rekruttere faglig dyktige, motiverte og engasjerte studenter fra et mangfold i samfunnet.
Dette skal vi oppnå ved å:
- ha en kultur for kvalitet i utdanningen der de faglig ansatte, administrasjonen og studentene samarbeider om å forbedre studiekvaliteten
- øke omfanget og kvaliteten på faglige tilbakemeldinger til studentene underveis i studieløpet
- styrke samarbeidet med relevante utdanningsinstitusjoner internasjonalt og sørge for at en betydelig andel av kandidatene har et utvekslingsopphold som en del av graden sin
- utvikle læringsmål, arbeids- og vurderingsmetoder i studiene i dialog med arbeidslivet
- styrke den utdanningsfaglige kompetansen blant undervisere på en måte som stimulerer en forskende tilnærming til egen undervisning
- ha et særlig fokus på at undervisere skal kunne utvikle og utnytte digitale ressurser i utdanningene
- øke kjennskapen og kunnskapen til NIH som utdanningsinstitusjon blant en større bredde av befolkningen
- arbeide langsiktig med studentrekruttering gjennom prioriterte digitale kanaler og eksterne kontaktpunkter