Daglig leder - Ready fleridrettsklubb

Vi søker nå ny Daglig Leder til Idrettsforeningen Ready med tiltredelse helst ca. 1. august 2018.

Idrettsforeningen Ready er en fleridrettsklubb stiftet i 1907, med fire store avdelinger (fotball, bandy, alpint og friidrett) som i hovedsak aktiviserer barn og ungdom, men med elitesatsing også for seniorer i tre av disse. I tillegg arrangerer klubben ett av Norges mest kjente terrengløp, «Råskinnet», og har en veterangruppe og en avdeling for veteraner som går turrenn (langrenn). Det totale medlemstall er over 2.300. Klubben driver ut fra «Gressbanen»-anlegget i Stasjonsveien 24, Oslo, hvor den har sitt eget klubbhus og driftsansvar for to kunstgressbaner og tre ballbinger. Begge hovedbanene islegges om vinteren, og klubben driver disse med egen ansatt banemester. Ytterligere informasjon finnes på www.ready.no, eller ved å kontakte nåværende daglig leder Bjørnar B. Øien (mobil 97615651) eller Hovedstyrets leder Marius M. Gisvold (mobil 90892661).

 

Skriftlig søknad sendes IF Ready, Stasjonsveien 24, 0773 Oslo, eller med e-post til bjornar@ready.no, merket «Søknad Daglig Leder».

Søknadsfristen er 30. april 2018.

 

Stillingen innebærer administrativ støtte til foreningens avdelinger, overordnet personalansvar for ca, 12 heltidsansatte og et stort antall deltidstrenere, overordnet daglig ansvar for drift av klubbhus og anlegg og deltakelse i utvikling av klubben sammen med styret. Daglig leder møter i Hovedstyret som dets sekretær og har også møterett i samtlige avdelingsstyrer som observatør.

Ansvarsområder:

  • Ansvar for drift og utvikling av klubben i samråd med hovedstyret (Oppfølging av avdelingene, som har ansvaret for det sportslige).
  • Økonomi og personalansvar
    • Regnskapsrapportering til hovedstyret (Regnskapstjenestene utføres av innleid byrå).
    • Personal- og HMS ansvar for foreningens ansatte
  • Tilrettelegging for foreningens avdelinger
  • Være bindeleddet mellom foreningens avdelinger
  • Klubb- og organisasjonsutvikling
  • Medlemshåndtering
  • Noe marked- og inntektsbringende arbeid
  • Kommunikasjon med offentlige instanser og idrettens overordnede organer.
  • Utvikling og vedlikehold av Readyhuset, vårt klubbhus.

Personlige egenskaper:

  • Du er en strukturert person med evnen til selvstendig arbeid
  • Du er god til å samarbeide, er fleksibel og skaper et godt miljø rundt deg
  • Du takler godt å jobbe i en hektisk arbeidshverdag i et meget ungt miljø
  • Du motiverer frivillige og ansatte
  • Du finner løsninger, er tydelig og har evnen til å få andre til å bidra.

 

 

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning innen idrettsadministrasjon (minst Bachelor) eller annen kompetanse som erstatter dette.
  • Erfaring fra og kunnskap om norsk idretts organisering
  • God økonomisk forståelse
  • Erfaring med digitale løsninger og sosiale medier
  • Stor idrettsglede og glede over å arbeide for barn og ungdom
  • Personlig egnethet vektlegges i betydelig grad

 

Vilkår:

 

  • Ordnede lønns- og pensjonsvilkår i en klubb som i 2015 ble kåret til Oslos beste idrettsklubb og i 2016 ble sertifisert som «Kvalitetsklubb NFF»
  • Lønn etter kompetanse og erfaring, men i en lavtlønnsbransje hvor idrettsgleden må være en betydelig faktor for å søke stillingen.