Kvalitativ Metode, Fenomenologi, Kroppsfenomenologi, Empirisk Fenomenologi, Queer-teori, Crip-teori, Interaksjonisme, Forskning om Funksjonshemming, Utviklingshemming, Multifunksjonshemming
Pedagogikk, inkluderende kroppsøving, skolepraksis, profesjonsfag-bacheloroppgave, veiledning master, kroppsøving og idrett for personer med funksjonshemminger, perspektiver på funksjonshemminger og samhandling, kroppslig læring
Kristin Vindhol Evensen er utdannet barnehagelærer ved HiOA, har mellomfaget fysisk aktivitet og funksjonshemming fra NIH og mastergrad i spesialpedagogikk med fordypning i utviklingshemming fra UiO. Evensen har gjennom veksling mellom praktisk-pedagogisk arbeid i skoler og barnehager og utdanning arbeidet med kropp og bevegelse som grunnlag for kommunikasjon når mennesker har funksjonshemming. Hennes faglige fundament har vært at bevegelse på subjektets egne premisser er avgjørende i menneskers relasjon til hverandre