Kasper Lasthein Madsen forsvarer sin doktorgradsavhandling, Enactive Movement Integration.
19. februar
NIH - streames
kl.10:15
Kasper Lasthein Madsen er ph.d.-student ved Institutt for lærerutdanning og friluftslivsstudier (ILF) på NIH.
Kasper Lasthein Madsen har undersøkt mulighetene for å få inn mer aktivitet i skolen. Én av hans konklusjoner er at alt fra lærere til politikere har et altfor snevert perspektiv på hvordan man kan få elevene mer i bevegelse. Et resultat av hans undersøkelser, som inngår i den store iMOOW!-studien, er også et forslag til en løsning som vil gi elevene en mer variert og fysisk måte å lære på.
Hovedveileder: Kenneth Aggerholm, Institutt for lærerutdanning og friluftlivsstudier, NIH
10:15-11:00 – Prøveforelesning:
Drøft hva kunnskapsgrunnlaget for integrering av bevegelse i undervisning sier om betydning for elevenes læring. Konkretiser og drøft hvordan denne kunnskapen kan komme til nytte for lærere og utvikling av undervisning i den danske folkeskole/den norske grunnskole.
11:30 – Disputas over avhandlingen
"Enactive Movement Integration. En handlingsorienteret bevægelsesdidaktik for folkeskolen."