Tre om topptrener 1

Dette sier tidligere Topptrener 1-deltagere

Pål Gubrandsen; Topptrener 1 2014-16. Ishockey
Assistenttrener Stavanger Oilers, sportssjef ishockey Wang Toppidrett/Stavanger. Jobber også med prosjektet «Talenter mot Toppen» ved St.Svithun videregående skole og Jåtta videregående skole Oilers Topphockey. Påtroppende hovedtrener for Stavanger Oilers.

 «Jeg hadde stort utbytte spesielt fra det vi lærte på coachingemnene. Dessuten var det nyttig med kunnskap og trening i bruk av analyseverktøy for og utøveres utvikling.

Og selvfølgelig var de faglige diskusjonene med trenere fra andre idretter veldig lærerike»

Heidi Stenbock-Haakestad; Topptrener 1 2012-14. Sykkel
Jobber med VM-sølv-vinner Ingrid Bøe Jacobsen(24) i samarbeid med forbundet og har også enkeltøkter med ungdomsryttere. Holder på med mastergrad og har redusert trenervirksomheten noe.

 «Det viktigste for meg som fagperson har vært den faglige dybden, drøftende tilnærmingen og det holistiske utøversynet som Topptrener 1 bidrar til.  Å få være en del av et studiemiljø som består av fantastiske forelesere og medstudenter med bred erfaring gir en dybde i studiet som er helt unik!!

Coaching og idrettspsykologi er det jeg har hatt størst glede av som menneske, og som jeg har kunnet bruke på mange arenaer - både jobb og privat. Det er også dette jeg fordyper meg i på masterstudiet. Og kontaktnettet som jeg sitter igjen med etter studiet er gull verdt! 

Topptrener 1 er et studie som virkelig anbefales alle som aktivt ønsker å utvikle seg som trener. Det samlingsbaserte opplegget er gull verdt, både med knallgode fagdager og det sosiale fellesskapet - og jeg savner det virkelig nå som jeg pendler til Bø!»

Nils Lexerød; Topptrener 1 2012-2014. Fotball
Landslagstrener J17 og U23

«Jeg fikk utforsket og utvidet mitt perspektiv på trening, noe som gjør at jeg nå er faglig tryggere i rollen min.  Jeg fikk også større innsikt i hva som kreves - både av meg som trener og av spillerne - for å oppnå resultater på toppnivå, og hvordan jeg kan legge til rette for å skape en god prestasjonskultur. Jeg ble også mer bevisst på hvordan utøve god ledelse i idrett, og hvordan jeg kan være en god leder for spillerne og de andre i støtteapparat.

 I etterkant har jeg spesielt reflektert mye over det vi lærte i emnene «Coaching og Ledelse» og «Idrettspsykologi»